Złomowanie aut
Auto niezdatne do jazdy, którego koszty naprawy przewyższają wartość auta, często zostają poddane zezłomowaniu. Jest to ostateczne rozwiązanie, ponieważ zysk ze sprzedaży złomu jest niewielki, bywa jednak, że jest to jedyne rozwiązanie dla właściciela. Należ pamiętać, aby oddać auto do legalnie działającej stacji demontażu pojazdów, takiej, która posiada pozwolenie marszałka województwa. Tylko taki wybór da nam pewność, że demontaż i złomowanie aut Zielona Góra zostało wykonane zgodnie z przepisami, a pojazd nie zostanie ponownie wykorzystany.
Przed przystąpieniem do kasacji musimy przygotować niezbędne dokumenty: dowód rejestracyjny, upoważnienie do zezłomowania pojazdu dla osoby, która w imieniu stacji demontażu dokona zezłomowania, oraz dokument tożsamości właściciela. W sytuacji współwłasności i nieobecności właściciela lub jednego z właścicieli wymagane jest również pisemne upoważnienie do zezłomowania pojazdu. Firma, która odbiera nasz pojazd, jest jedynie zobowiązana wypłacić nam kwotę należną za auto, natomiast nie może żądać od nas zapłaty za zezłomowanie pojazdu. Wyjątkiem od tej sytuacji jest zbyt niska waga pojazdu, mniejsza niż 90% wagi nowego pojazdu, wtedy możemy być zobowiązani do zapłacenia nawet 10 zł za każdy brakujący kilogram. Firma złomująca, po kasacji pojazdu jest zobowiązana dostarczyć kierowcy zaświadczenie o zabraniu auta do demontażu, unieważnienie dowodu rejestracyjnego, unieważnienie tablic rejestracyjnych, karty pojazdu. Przy oddaniu pojazdu kierowca dostaje również tablice rejestracyjne. Po zezłomowaniu pojazdu kierowca musi udać się do wydziału komunikacji w odpowiednim sobie Urzędzie Miasta z tablicami rejestracyjnymi oraz otrzymanymi dokumentami do 30 dni od momentu otrzymania dokumentów. Warto również pamiętać, że w momencie oddania pojazdu, przestaje obowiązywać OC, zatem wszelkie nadpłaty powinny do nas wrócić.

Zadzwoń
+48 500 776 680